Růst trhu s digitální OOH reklamou (DOOH) v Evropě

V posledních letech je zřetelný významný růst v sektoru digitální OOH reklamy (DOOH). Tento trh představuje novou éru v oblasti reklamních technologií a strategií, která umožňuje značkám efektivněji komunikovat s cílovými skupinami.

Podle nedávných statistik se očekává, že výdaje na reklamu v Evropě budou mezi lety 2023 a 2028 růst ročním tempem 7,03%, což povede k odhadovanému tržnímu objemu 4,55 miliardy USD do roku 2028​​. Globálně se trh DOOH v roce 2022 ocenil na 7946,05 milionu USD a předpokládá se, že bude růst tempem 8,51%​​. Tento růst je důkazem rostoucí popularity a efektivity digitálních reklamních strategií využívaných mimo tradiční domácí prostředí.

Zajímavým aspektem je výkonnost některých klíčových hráčů na trhu v Evropě. Například dvě největší společnosti v oblasti venkovních médií v Evropě, Ströer a JC Decaux, obě hlásily nárůst prodeje DOOH o 28 % ve svém posledním čtvrtletním reportu. Tento nárůst je pozoruhodný zejména v kontextu celkového stavu reklamního trhu​​.

Tento růst trhu s DOOH v Evropě naznačuje, že značky stále více oceňují výhody digitální reklamy mimo domov. Tyto výhody zahrnují větší flexibilitu v umístění a cílení reklam, možnost rychlého přizpůsobení obsahu a využití pokročilých technologií pro měření efektivity. Z těchto důvodů lze očekávat, že DOOH bude i nadále hrát klíčovou roli v strategiích značek pro dosahování jejich marketingových cílů.